Lehevaatamisi kokku

12.5.17

Lelle-Pärnu raudtee vajab remonti

Lelle-Pärnu rong
Allikas: SkyscraperCity
Eile sai teatavaks kuidas plaanib valitsus kulutada täiendavad 135 miljonit eurot, mis järgnevatel aastatel plaanitakse infrastruktuuri suunata. [1][2]. Ka oli selle kohta uudislõik eilses (11.05) Aktuaalses Kaameras.

Üllatusega pidin kuulma kuidas investeeritakse 20 miljonit eurot Pärnu lennujaama, samas jäetakse raha andmata Lelle-Pärnu raudteele, mis on praegu väga viletsas seisukorras ja tuleb tõenäoliselt lähiajal üles võtta.

Kus peitub loogika, kui investeeritakse vähestesse turistidesse, kes võib-olla tulevad (see pole isegi regulaarliiklus, vaid tšarterlennud), aga suurem hulk inimesi, kes on kohalikud elanikud ja vajavad transporti, jäävad ilma selleta.

Topeltiroonia on selles, et raha antakse Riisipere-Turba raudteelõigule, mis on minu meelest küll iseenesest tervitatav investeering, kuid võrreldes Pärnu ja Turba elanike arvu absurdne. On selge, et raudtee liiklus on turvalisem ja keskkonnasõbralikum võrreldes bussiliiklusega. Seetõttu jääb arusaamatuks, miks tahetakse rongiliiklus Pärnuga (Eesti suuruselt 5. linn) sisuliselt kaotada ja jätta vaid bussiliiklus.

Argument, et Rail Baltic hakkab tulevikus olemasolevat raudteed asendama, ei päde. Esiteks ei ole Rail Balticu valmimine sugugi nii kivisse raiutud. Teiseks, kui see ka valmib, siis ca 10 aasta pärast. Kas pärnakad peavad siis 10 aastat ilma raudtee transpordita elama? Selle aja jooksul jõutakse nii ära harjuda busside ja autodega, et tagasikolimist rongi ei pruugigi toimuda.

Praegune vähene kasutajate arv on tingitud eelkõige väga pikast sõiduajast Tallinna ja Pärnu vahel, mis omakorda on tingitud lelle-Pärnu raudtee väga viletsast seisukorrast. Kui kasutada seda 20 miljonit, mis mõeldud Pärnu lennujaamale, lõigu remondile, saaks kiiruse tõsta 120 km/h-ni tunnis ja seeläbi sõiduaega oluliselt vähendada (lausa tunni aja võrra). Tõstes seejuures nii ka sõidumugavust ning tuues palju reisjaid tagasi. Tegelikult läheks nimetatud remont isegi odavamalt kui lennujaama remont [3].

Eelnevale tuginedes loodan, et mõistus võidab ning Lelle-Pärnu raudtee remondile leitakse raha juba lähimas tulevikus. Siseriiklik toimiv transport peaks olema ilmselgeks prioriteediks võrreldes siia võib-olla tulevate turistidega, kes ei pruugigi tegelikult tulla.

[1] http://arvamus.postimees.ee/4109739/kadri-simson-haapsalu-raudteest-see-ei-ole-karilaiu-raudtee?_ga=2.40231975.400070298.1494564572-519300822.1430479782
[2] http://arvamus.postimees.ee/4109739/kadri-simson-haapsalu-raudteest-see-ei-ole-karilaiu-raudtee?_ga=2.40231975.400070298.1494564572-519300822.1430479782
[3] http://www.ehitusuudised.ee/uudised/2017/05/11/edelaraudtee-on-valmis-parnu-lelle-loigu-remonti-finantseerima

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar