Lehevaatamisi kokku

24.12.14

Aasta Auto valimistest

III põlvkonna Renault Twingo
Kuna ma pole tükk aega oma blogisse midagi otseselt autoteemalist kirjutanud, siis mõtlesin selle pisikese vea täna parandada.

Teemaks valisin Aasta Auto valimised, nii Eestis, Euroopas kui mujal maailmas. Nimelt valiti selle aasta Eesti Aasta Autoks (2015) Renault Twingo ning selline otsus tekitas paljudes inimestes teatud viisil hämmastust.

Seetõttu sooviksingi kirjutada (neile, kellele sellise auto valimine üllatuslikult tuli), et kui valitakse Aasta Autot, siis tegu pole ei populaarsuskonkurssiga ega iludusvõistlusega, mistõttu müüginumbrid või välimus tulemust seal väga ei mõjuta, kuigi võib, kui sõel väga tihe on.
Kui valitakse Aasta Autot, mis tahes riigis või kontinendil, siis määravaks on tehniline uuenduslikus, edasiminek võrreldes eelkäijatega, keskkonnasõbralikus, turvalisus, juhitavus, mugavus jne.

Twingo puhul on määravaks saanud (minu hinnangu järgi) just tehniline uuenduslikus. Tegemist on ühe vähestega tänapäevastest väikeautodest, millel on tagamootor ja tagavedu. Oskate nimetada veel mõnda? Ei? No ise tooksin näidetena Smart forFour ja Mitsubishi i-MiEV.
Täna tagamootorile ja tagaveole saab esirattad pöörata väga suure nurga alla, mis annab suurepärase manööverdamisvõime, mida ühelt linnaautolt justnimelt oodataksegi.

Muude näitajate puhul kipub Twingo jääma suhteliselt tavapäraseks, mistõttu tuleb nentida, et žüriile (Eestis) võis see imponeerida "See-miski" faktoriga. On küll tõsi, et ka madal hind ja hea välimus on Twingo plussideks, kuid nagu ma juba eelpool välja tõin, siis ei tohiks need kriteeriumid olla põhilised Aasta Auto valimisel.
Kuna alati saaks asju paremini teha, siis tooksin välja, et Twingo puhul võiks valikus olla ka väike diiselmootor ja/või automaatkast. Samuti ei teeks paha elektriversioon. Lisaks oleks võinud ka ette väikese pagasiruumi moodustada, kui mootor juba taga on.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar