Lehevaatamisi kokku

25.5.17

Kes mineviku ei mäleta...

The Great War logo
Allikas: YouTube
Kes mineviku ei mäleta, see elab tulevikuta. Nii ütleb tuntud kõnekäänd. Tuleb tõdeda, et selles ütles on omajagu tõtt, sest teadmata mineviku või suutmata õpida selle vigadest korratakse neid vigasid ikka ja jälle.

Kuigi ise olen ma reaalvaldkonna inimene, siis ka ajalugu ja ühiskonnaõpetus pakkusid mulle koolis palju huvi. Kasvõi sellepärast, et tihti sai mõelda miks asjad nii läksid ja mis oleks saanud siis, kui asjad oleksid läinud veidi teistmoodi.

Omamoodi lemmikteemaks on mul ajaloos I maailmasõda ja II Maailmasõda. Seda seetõttu, et olen tehnikahuviline ning pakub palju mõtteainet aja avastamist kuidas mingi tehnikaliik arenes just sõdade ajal või kuidas ühe või teise leiutise peale tuldi. Mis nende leiutamise tingis ja mida loodeti sellega saavutada. Lisaks on põnev teada strateegia ja taktika sõdades, kuna lisaks tehnikahuvile olen ka mõttemängude austaja. Vot, kuidas üks huvi võib viia hoopis teistsuguste uute huvideni.

Igatahes tahaks ma jõuda jutuga oma ühe hiljutise avastuseni. Nimelt leitsin ma YouTube`is kanali The Great War. Tegemist on ajaloo teemalise kanaliga mis on pühendatud I Maailasõjale. Iga episood ilmub täpselt 100 aastat hiljem. Esimene saade tehti juulis 2014 ning sarjad lõppevad 2018 novembris. Lisaks on tehtud veel lisaepisoode tähtsamatest paikadest, tehnilistest arengutest, sündmustest ja isikutest. Kokku väga põhjalik (ja näib ka, et adekvaatne) ülevaade toimunust ning igati heaks allikaks, et ennast antud valdkonnas harida või oma mälu värskendada.

Sellist kanalit võiks julgelt oma õpilastele soovitada ka ajalooõpetajad, sest pole saladus, et õppekava on nii tihe, et kõiki teemasid ei saa käsitleda nii põhjalikult ja laialt kui tahaks. Suunates aga õpilased sellise allika juurde saavad nad ise palju juurde õppida ja uurida ilma liigselt tundide aega ohverdamata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar