Lehevaatamisi kokku

22.3.15

Kui ideest saab reaalsus...

Minu disainitud võtmehoidja
17. märtsil toimus TTÜs avatud uste päev ning kuna ma olen alati suur huviline taolistel üritustel, siis astusin korraks ka ise läbi. Muidu oli minu jaoks nähtu tavapärane, kuid Keemia- ja materjalitehnoloogia teaduskonna boksi juures õnnestus mul väikese üllatuse otsa komistada. Nimelt nägin ma seal võtmehoidjat, mis minu disainitud ning mida ma enam eriti ei lootnudki tootmises näha.

Rääkides asjast lähemalt, siis 2013. aasta kevadel korraldas Keemia- ja materjalitehnoloogia teaduskond välja konkurssi leidmaks sobivaimat meenet oma teaduskonnale. Huvilisena võtsin konkursist osa minagi, kuigi olen ise mehaanikateaduskonna inimene. Üllatusena sain hiljem teada, et mul on õnnestunud konkurss võita, kuigi minu ideeks oli kõigest lihtlabane võtmehoidja.

Aususe huvides olgu mainitud, et esialgne kavand erines natukene lõpptootest (kuigi mitte väga palju, kolbide motiiv näiteks on säilinud originaalsena), nimelt tuli tehnilistest piirangutest tingituna kavandit veidi muuta: Vähendada läbimõõtu, muuta detaili õhemaks jne. Viimase kavandiga võrreldes on lõpptootele juurde tulnud vaid ülemine vertikaalne liist. Arvan, et jäikuse huvides, et kolvid ära ei murduks rõnga sees, on ju tegemist vaid 2,5 mm paksuse detailiga.

Et saan hoida enda disainitud võtmehoidjat omas käes, pakub suurt rahuldust. Mitte miski ei tee inseneri õnnelikumaks, kui näha oma projekteeritud toodet reaalsuses füüsilisel kujul ja edukalt toimivana. Tahaks loota, et selliseid edusamme tuleb mul ette ka tulevikus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar