Lehevaatamisi kokku

17.2.17

Kuidas ma koolis tundi andsin

Täna tegin ma midagi omapärast. Nimelt andsin tundi Kuristiku Gümnaasiumi 8. klassi õpilastele. Teemaks nooremteaduri töö ja materjaliteadus.

Kuidas ma siis sinna sattusin ja miks ma just sel teemal rääkisin? Nimelt on käimas Tagasi Kooli karjäärikuu, mille raames kutsutakse erinevate erialade inimesi üles koolidesse minema ja oma erialast rääkima.

Tagasi Kooli programm töötab muidu aastaringselt, kuid nüüd, veebruaris ja märtsis, on nad otsustatnud eriti suure hulga inimesi koolidesse saada. Kui praegu ei ole vaba võimalust, võib alati ka hiljem minna, tuleb lihtsalt külastada https://tagasikooli.ee  ja lähemalt uurida.

Kuid veidi tänasest päevast lähemalt ka. Lisaks minule oli veel ca 20 inimest tulnud samasse kooli tundi andma. Täpselt ma üle ei lugenud, seega silma järgi hindan. Minule langes loosiga 8. klass. Ise oleksin eelistanud gümnaasiumiklassi, kuna tunnen, et nii oleks lihtsam oma erialast rääkida, kuid ka noorematele on tore esineda. Lisaks peab õpetaja oskama teadmisi edasi anda igas vanuses inimestele.

Nii nagu ikka, tulevad mängu Murphy seadused, ka parema ettevalmistuse juures. Esimesed minutid klassis kulusid tehnikaga sõbraks saamisele, sest minu ettekanne oli valmistatud Powerpointi põhiselt. Lõpuks siiski asjad tööle sai (helitehnika töölesaamine jäi siiski ära, sest vajalike nuppe ei leidnud) ja sain ettekandega alustada. Kuigi ma ise arvasin, et suudan oma slaididele piisavalt juurde rääkida, siis peale 30 minutit selgus, et jutt on täitsa otsas. Isegi ülikoolist ja erialadest ei osanud palju juurde lisada. Õnneks olid õpetaja ja õpilased piisavalt aktiivsed ning küsisid täiendavaid küsimusi, nii, et tund sai siiski täies mahus ära kasutatud.

Pärast tundi kogunesid esinenud õpetajad veel õpetajate toas väikesele kohvile ning kooli poolt anti ka väike meene mälestuseks. Mina omalt poolt saan edasi minna teadmisega, et oma ettekannet saan veel tublisti tuunida. Kuid eks iga korraga lähebki asi paremaks ning ühel päeval saab see ettekanne väga heaks. Ise sain tänasest suhteliselt hea emotsiooni ning kogemusi kõrva taha, loodan, et ka õpilastele, kellele ma esinesin, ettekanne meeldis ja nad said sellest midagi kasuliku.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar