Lehevaatamisi kokku

30.8.13

Tuutor olla on tore (ja oluline)

Sellise T-särgi järgi tunneb ära TTÜ tuutori
Juba kolmandat aastat järjest olen ma tuutoriks TTÜ-s. See aasta, tõsi küll, kutsutakse tuutoreid tugitudengiteks. Tuutor (tugitudeng) on vanema kursuse tudeng, kes on toeks esimese kursuse tudengitele, rebastele. Ta annab asjakohast nõu õppeainete, õppejõudude, deklareerimise ja muu vajaliku osas ning on vajadusel ka moraalseks toeks.

Aastad annavad kogemuse ning selle aasta tuutoritundides tundsin end juba suhteliselt mugavalt, kuna teadsin, kuidas asjad kulgeda võivad ning millised küsimused kerkivad. Paraku veel kogenumaks ma muutuda ei saa, kuna järgmiseks sügiseks olen ehk loodetavasti juba lõpetanud.
Tuutor olla on hea mitmel põhjusel. Esiteks saab olla kasulik teistele tudengitele läbi abi ja nõu osutamise. Tuleb kasuks, kui on soov karmavõlga vähendada. Teiseks on tuutoriks olemine hea võimalus jääda silma ning luua kontakte teiste tudengitega, kuna läbi tuutorluse puutub vanem tudeng kokku väga suure hulga noorte inimestega.

Kuna ma juba postituse pealkirjas mainisin tuutorluse olulisust, siis toon välja need punktid, mis muudavad tuutorluse oluliseks (ning millega ka mina nõustun):

  • Tuutorlus aitab vähendada väljalangevust. Kui rebasteni jõuab asjakohane info õigel ajal, siis on palju väiksem oht, et nad näiteks punase joone päeva unustavad ja läbi selle rumalasti välja langevad. Vajaliku infot on alguses palju ning see võib tekitada palju segadust. Seetõttu on oluline, et oleks tuutorid, kes kõike vajalikku aitaks rõhutada ja korrutada. 
  • Samuti aitavad tuutorid värskeid tudengeid end paremini ülikooli ellu sisse elada ja läbi selle end mugavamalt tunda. Uus keskkond võib värskele tudengitele mõjuda vahest veidi hirmutavana, eriti kui tullakse teisest linnast ja kõik on võõras. Sellisel juhul tulebki mängu tuutor, kes on esimeseks sõbralikuks ja toetavaks kontaktiks ülikoolis.
Kuigi ma ise enam väga kaua tuutor/tugitudeng olla ei saa, siis usun, et kasu saab olla minust tulevikuski. Nimelt annaksin hea meelega edasi oma kogemusi tuutorina teistele tuutoritele, et nende elu oleks sellevõrra lihtsam. Kui nad üldse soovivad minu kogemusi. :) Aga kui küsitakse, annan hea meelega nõu. Usun, et tuutoriks olemise kogemusest olen kindlasti võitnud, mitte kaotanud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar