Lehevaatamisi kokku

26.12.13

Huvitavat lugemist tehnikasõbrale

"Unistuste (unustuste) autod" kaanepilt.
Allikas: Rahva Raamat
Selle aasta jõulude ajal avastasin ma enda kingikotist ühe väga toreda raamatu. "Unistuste (unustuste) autod" on raamat, mis räägib Nõukogude Liidu sõiduautotööstuse ajaloost. (Veoautod ja bussid on nii mahukas teema, et vajab omaette raamatut) Raamatu autoriks on ajakirja "Tehnikamaailm" peatoimetaja Tõnu Ojala.

Kuigi ma olen raamatu lugemisega alles algus, siis võin julgelt öelda, et see meeldib mulle väga. Esiteks seetõttu, et raamat on kirjutatud lihtsas keeles ja haaraval viisil, nii saab selle raamatu lugemisest mõnu tunda ka inimene, kes ei puutu iga päev tehnikakirjandusega kokku.
Teiseks on raamatus palju väga häid pilte ja illustratsioone, seega tekib suurepärane ettekujutus milline miski auto oli.

Kuigi mul on kodus palju auto- ja autoajalooalaseid raamatuid, siis on seda raamatut ikkagi huvitav lugeda, sest vähemalt minu teada pole varem ilmunud ühtegi eestikeelset raamatut, mis oleks pühendatud NL-i autotööstusele. Lisaks huvitavatele faktidele ja aastaarvudele on raamatus ka omajagu statistikat välja toodud, mis annab hea pildi asjade seisust võrreldes teiste riikidega toonasel ajal.

Vaadates allikate arvu ning seda kust ja kelle käest andmed on kogutud, siis tuleb autori ees müts maha võtta. Sellise raamatu kirjutamine pole olnud lihtne, arvestades veel seda, et seda on tulnud teha põhitöö kõrvalt. Igatahes on äärmiselt tore ja tänuväärne, et selline raamat on ilmunud, jääb vaid loota, et tulevikus ilmub veel teisigi emakeelseid auto(ajaloo)raamatuid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar