Lehevaatamisi kokku

10.6.13

Rong see sõitis tsuhh-tsuhh-tsuhh...

2013. aasta Kanada GP võitis Sebastian Vettel
...Vettel oli rongijuht. Nii võiks lühidalt kokku võtta selle aasta Kanada GP, mille võitis ülekaalukalt Red Bulli piloot Sebastian Vettel. Võitja ülekaal oli nii masendav, et ei jäänud palju puude sellest, et 5. kohal lõpetanud Nico Rosberg oleks ringiga sisse saanud.

Mis siis uut?
Kuigi võidusõit ise oli suhteliselt sündmuste vaene, siis momente, mis pakuvad huvi tõelistele F1 fännidele, oli mitu.

  • Esiteks üllatas see, et kuigi Kanada GP on oma iseloomult rehve sööv, siis suutsid edu näidata just Red Bulli ja Mercedese tiimid, mis muidu tuntud oma rehve söövate autode poolest. Paistab, et Mercedese "mitte midagi muutev test" on siiski mõjunud ja üsnagi positiivses suunas. Jääb vaid loota, et senised tulemused jäävad jõusse peale 20. juunil toimuvat FiA kohut, kus arutatakse Mercedes skandaalimaigulist Pirelli rehvitesti, mis toimus peale Barcelona GP-d.
  • Ferrari ja Fernando Alonso näitasid, et kuigi Red Bull on hetkel tugevas eduseisus, ei kingita ühtegi punkti ilma võitluseta. Ferrari muutub hooaja arenedes järjest kiiremaks ning pole sugugi välistatud, et hooaja lõpupoole võib kaalukauss juba Ferrari poole kaldu olla. 
  • Lotuse seis, mis hooaja alguses oli üsna lootusrikas, muutub järjest lootusetumaks. Jääb justkui mulje, et tiimil pole raha auto arendamiseks keset hooaega. See pole ka sugugi imestatav, sest Lotuse raske finantsseis on teada kõigile F1 fännidele. Samas sellise autoga Kimit enda juures ei hoia ning järjest rohkem võib hakata uskuma kuulujutte sellest, et Räikkönen siirdub järgmisest hooajast Red Bulli.
  • Kimist rääkides, siis suutis "Jäämees" korrata legendaarse Schumacheri rekordit Kanadas ning on nüüdseks tulnud punktikohale 24-l järjestikusel GP-l. Suurbritannias Silverstone`i GP-l on võimalik juba saada rekordi ainuomanikuks, kui kõik hästi läheb. Muidugi võivad mõned fännid pidada Schumacheri tulemust kõvemaks. Seda seetõttu, et 2001-2003, mil Schumacher oma seeriaga maha sai, anti punkte kuuele esimesele, 2003 tegelikult esimesele kaheksale. Praegusel ajal aga antakse punkte kümnele parimale lõpetajale ja seepärast võib jääda mulje, et Räikköneni tulemus on veidi "lahjem." Samas fakti see ei muuda ning rekord jääb rekordiks.
Kuhu edasi?
Järgmine etapp toimub alles kolme nädala pärast Silverstone´is. Loodetavasti saab seal näha teist võitjat kui Vettel. Seda lihtsalt põnevuse huvides. Vettel on tulnud maailmameistriks juba kolm korda järjest ning oleks igav kui ta tuleks neljandat korda järjest või siis domineeriks järgi jäänud hooaega. Schumacheri valitsemisperiood võis küll tema fänne rõõmustada, kuid peletas eemale palju teisi, sest võidusõit ühe piloodi ja tiimi domineerimisel muutub igavaks ja üksluiseks. Ise sooviksin praegu ja tulevikus näha 2010. aasta hooajale sarnanevat, kus viimasel etapil on veel neljal piloodil võimalus tulla maailmameistriks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar