Lehevaatamisi kokku

11.1.12

Minu 20 unistuste autot

BMW Z8
Minu tänast sissekannet-artiklit innustas kirjutama selle aasta (2012) esimeses Autolehes ilmunud artikkel, kus toimetuse viis töötajat tõid igaüks välja 20 oma unistuste autot. Soovitati ka lugejatel oma arvamust avaldada. Seda ma teengi tuues välja 20 enda unistuste autot koos lühida selgitusega.

1. BMW Z8. Üks ilusaimaid sportautosi mida ma olen näinud ja milles on olnud ka õnne sees istuda (Motorex 2002) Liskas tõstab selle auto väärtust minu jaoks selle haruldus, kokku toodeti neid väidetavalt c.a 5 700.

2. Bugatti Veyron. Selle auto muudab minu silmis eriliseks hool ja pühendumus millega see on välja töödatud. Antud mudeli ilmumist lükati algselt pidevalt edasi ainsa eesmärgiga pakkuda kliendile ülimat kvaliteeti. Tegemist on ühe kiireima ja võimsima autoga mis iial toodetud ning sellist kvaliteedi-luksuse-dünaamika kombinatsiooni ei paku ükski teine auto. Kuna neid toodeti ainult 300 ringis, siis Veyronide väärtus järelturul saab ainult kasvada, juhul kui mõni omanik üldse soostub müüma.

3. škoda Superb Combi 1.8TSI 4x4. Minu unistuste garaažis on kohti ka maisematele autodele. Superb pakkub minu meelest suurepärast ruumikuse-hinna-kvaliteedi suhet. See võib olla ka põhjuseks, miks on superb üks enim müüdavamaid autosi Eestis. 1.8 mootori valiksin seepärast, et see on piisavalt võimas ja samas säästlik, väga suure mootoriga auto ei tasu ennast Eestis ära, lisaks läheb kasko kirveks. Nelikvedu lihtsalt tingituna Eesti kliimast.

4. Renault Avantime. Omal ajal kui see mudel välja tuli, nägi ta välja üpris futuristlik. Ka praegu, kümme aastat hiljem, näeb see auto välja justkui tulevikust. Liskas omapärasele disainile räägib selle auto kasuks ka haruldus. Kui endale Avantime´i soetate, võite olla üsna kindlad, et naabrimehel sellist pole.

5. VW Multivan. Kui tahate ruumikat autot, millega minna reisima või on vaja vedada palju koli, siis unustage ära Voyager, Espace ja teised. Multivanist ruumikamat autot ei ole mina näinud. OK, mõned nimetavad Multivani ka kaubikuks või mikrobussiks, kuid eks see ole maitse asi kuidas läheneda.

6. Smart FotTwo. (Esimene põlvkond) Nii nagu suur võib olla ilus, võib seda olla ka väike. Hämmastav, et nii väikesesse kesta on pandud nii palju autot. Liskas sellele on ForTwo ainus auto, mida saab parkida risti ja tunda ennast "Like a boss" Muidugi on Smarti häda selles, et mugav on sõita sellega ainult linnas. Maanteel jääb väike mootor nõrgaks ja väikesed dimensioonid ei tule ka väga kasuks.

7. Audi A2 1.2 TDI. Minu meelest üks vähestest tõeliselt rohelistest autodest. Pisike alumiiniumkerega pereauto võtab sajale kilomeetrile vaid kolm liitrit diislit. Enam ökonoomsemaks naljalt ei saa. See auto tõestab, et loodust säästvalt saab sõita ka ilma hübriidtehnoloogiata.

8. Lada Niva. Lihtne ja kompaktne maastur, mis on soodne osta ja ülal pidada. Suurepärame sõiduriist maal või metsas elavale inimesele. Selle auto tasemest räägib ka see, et seda autot tunnustati ka läänes, omal ajal.

9. Bentley Azure. Maitse üle ei vaielda, kuid minu meelest kõige ilusam avaauto üldse. Just sellisega sõidaksin mööda Monaco või Ibiza tänavaid. Liskas veel kvaliteet ja külluslik luksus mida see auto pakkub.

10. Mitshubishi iMiev/Citroen C-Zero/Peugeot iOn. Mis teha, moega tuleb kaasas käia. Elektriauto on selles mõttes tore, et juhtimine on lihtne, jääb ära sidurdamine, käiguvahetamine ja muu selline. Elektriauto on seega suurepärane auto algajale juhile, elektriauto on justkui laotõstuk, lihtsalt kiirem ja sa sõidad sellega liikluses. See elektriautode kolmik on minu valik seetõttu, et nende disain eristub selgelt teistest ja lisaks pole teisi elektriautosi Eestis veel saada.

11. Cadillac Escalade. Kui Smarti puhul meeldib mulle selle väiksus, siis selle auto puhul suurus. Sellel autol on kõige natuke liiga palju, suurust, massi, kroomi, hinda. Eriti suured on selle auto juures ülalpidamiskulud. Tasuta boonusena on kaasas see, kuidas inimesed teid vaatavad selle auto roolis, öeldakse ju, et "suur velg tähendab väikest..." Iseasi kas keegi sellist "boonust" soovib.

12. Lexus LF-A. Tegu pole küll kõige kalleima või kõige kiireima või kõige eksklusiivseima sportautoga, kuid see näeb lahe välja nii seest kui väljast ja mootori hääl, see hääl, see on lihtsalt vinge, isegi YouTube´ist kuulatuna. Reaalsus on arvatavasti veel 10x parem.

13. Porsche 911. Ajatu disain, kindel kvaliteet ja suurepärased sõiduomadused on põhjuseks, miks see auto on juba pool sajandit olnud mitmete inimeste unistustes. Sõltumata väljalaskeaastast või mootoriversioonist on tegemist suurepärase autoga.

14. Rolls-Royce Phantom. Miski ei ütle luksusauto nagu Rolls-Royce, sellest on saanud überluksusautode sünonüüm. Kui maja ette veereb rolls, siis võib kindel olla, et sealt väljub tähtis nina. Liskas kvaliteet, mida Rolls pakub, seda kirjeldatakse sõnadega isalt-pojale.Rollsis võib olla nii kindel, et kui öeldakse, et kestab põlvest-põlve ning auto võimsus on "piisav" siis kliendil polegi tarvis midagi muud teada.

15. Toyota Hilux. Auto, mida vastavalt Top Geari eksperimendile lihtsalt ei anna hävitada, juba antud klipp, kui see vähekenegi tõele vastab, paneks mind seda autot soetama.

16. Opel Lotus Omega. Arvatavasti parim "sleeper" mis kunagi tehtud. Süütu välimusega pereauto, mis on võimeline BMW ja Audi (tollastele) tippmudelitele probleemideta tagatulesi näitama. Kuna neid tehti ainult tuhande ringis, siis on tegemist ka omamoodi kollektsioneerimisesemega.

17. Alfa Romeo 8C Competizione. Kui mitte millegi muu pärast, siis seetõttu, et see auto on nii paganama ilus. Ilusaim auto minu meelest tänapäevaste autode hulgas.

18. Nissan GT-R. Universaalne auto kiirendamiseks, driftimiseks ja võidusõiduks. Paljude tuunijate lemmik mis on justkui starter-kit meistrimeestele. Vist ühtegi teist autot pole näidatud nii palju kinolinal.

19. Mini. Sest igasühes meis on natuke Mr. Bean´i. Muidugi ka suurepärane juhitavus, mis on toonud Minile mitmeid rallivõite. Brittide ekvivalent põrnikale.

20. Toyota Picnic. See auto omab minu jaoks sümboolset väärtust, kuna tegemist oli minu esimese lemmikautoga kui hakkasin autonduse vastu huvi tundma.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar