Lehevaatamisi kokku

14.1.12

Rakett 69

Saatesarja "Rakett 69" logo
Tähelepanelikumad televaatajad ehk märkavad, et sel hooajal (2012) saab mind näha ETV teadust populariseerivas saatesarjas "Rakett 69."

Kuigi hooaeg pole veel alanud, siis otsustasin kirja panna mõned oma mõtted seoses antud sarjaga ja saadud kogemusega. Sisu ma muidugi ei reeda, see jäägu inimestele endale avastada. Millest aga rääkida sooviksin, on järgmine.

Minu meelest on tegu väga huvitava sarjaga mis üsna hästi täidab oma eesmärki - teaduse ja hariduse populariseerimine. Läbi selle sarja saab noor näha, et teadus ei olegi alati üks kuiv värk, vaid võib vahel üsna fun olla. Kõik on kinni mõtlemises.
Sari ei ole mitte ainult huvitav vaadata, vaid ka osaleda on üsna huvitav. Selle perioodi jooksul, mil mina sarjas sain osaleda, oli mul üsna huvitav ja tore. Lisaks võistluslikule momendile sain uusi teadmisi, mida mul varem ei olnud. Ka see on midagi väärt.
Kuid kõige parem asi antud sarja juures on inimesed. Tänu sellele sarjale sain tutvuda mitmete noorte ja huvitavate inimestega. Tegu oli väga intelligentsete ja positiivsete koolinoortega, kes suhtuvad õppimisse ning haridusse tõsiselt ning kellel on ka kooliväliselt lai silmaring. Selliste inimestega oli lust suhelda ja võistelda. Siinkohal minu soovitus tulevastele Rakettis osalejatele - osalege kindlasti, isegi kui te ei võida, siis saate kindlasti uusi teadmisi ja mitmeid toredaid sõpru ja tutvusi.

Selle postituse kommentaariumis on lugejatel võimalus küsida mult küsimusi seoses Rakett 69 saates osalemisega. Kõik küsimused ja mõtted on teretulnud.

5 kommentaari:

  1. Tere! Olen Tanel! Tahtsin küsida miks tahtsite osaleda saates Rakett 69? ''

    Võiksite anda ka oma meili või Msn ?



    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere. Tore, et keegi tunneb antud teema vastu huvi.
      MSN või meili ma interneti teel siiski võõrastele ei jaga.
      Vastuseks küsimusele, siis tahtsin saates osaleda järgmistel põhjustel:
      1. Loomulikult stipendium, 10 000 € tuleks igati kasuks kui on tahtmine osaleda erinevatel koolitustel või õppida näiteks semester mõnes tugevas välismaa ülikoolis.
      2. Soov kohata uusi sõpru ja endasarnaseid teaduse-, looduse- ja tehnikahuvilisi inimesi.
      3. Soov panna ennast proovile uues keskkonnas ning harjutada lavanärvi, ikkagi suur hulk inimesi jälgib saadet televisiooni vahendusel.
      4. Soov näha, kas olen tipu nime vääriline ja võimeline üldse saatesse saama. Tuli välja, et olen küll, kuid arenguruumi siiski veel on.

      Lõpetuseks sõnaks, et kui oled teadusehuviline noor ja ei pelga väljakutseid, siis miks mitte kandideerida Rakett 69 saatesse. Julgen omast kogemusest öelda, et tegemist on väga vahva kogemusega. (Kui über-pikad võttepäevad välja arvata)
      Isegi kui ei võida, kohtad uusi toredaid inimesi ning saad heita pilgu televisiooni-maailma telgitagustesse.

      Kustuta
  2. Väga tore! Isegi võiks selle peale mõelda aga Matemaatika on mu nõrk koht!

    Jõudu ja jäksu!

    Tanel lepp

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere
      Matemaatika oskuse pärast väga palju muretsema ei pea. Kui oled vaadanud selle või eelmise hooaja saateid, siis oled ehk märganud, et paljalt akadeemilisi teadmisi seal vaja ei ole.
      Pigem on just saates eelis neil, kes noored põhikoolis-gümnaasiumis, akadeemilised teadmised "rikuvad ära" ega lase alati kastist välja mõelda. Näiteks mina oskan ette ja taha diferentsiaalvõrrandeid, interpoleerimist, tuletamist jne, aga kuna ma ei teadnud selliseid lihtsaid asju nagu vill ei põle või et atsetoon lahustab penoplasti, siis saates osalemine mulle just kahjuks üliedukaks ei kujunenud.
      Seal saates on tarvis rahuliku mõtlemist, originaalset lähenemist ning natuke elementaarseid elutarkusi. Head teadmised matemaatikast-füüsikast on lihtsalt boonuseks.
      Ei maksa ära unustada, et saate sihtrühmaks on siiski noored, vanuses 6-18 ning juba seetõttu ei saa saate sisu väga keeruliseks ja teoreetiliseks ajada.

      Kustuta
  3. Tänud! Selle ma sain isegi teada saatest, et vill ei põle ja ,et atsetoon lahustab penoplasti.

    Tulevikus võiks ju isegi mõelda selle peale, sest uued huvitavad kogemused ja Sõbrad tuttavad pole ju paha!

    Sama isegi telekast vaatates oli saade väga lõbus.

    Minu enda oskuteks on metallitöötlemine ja leiutamine aga neist saates vist eriti just vaja ei lähe?

    Kas oled jälginud ka uut hooaega?

    Kuidas oli sinujäoks pommi kahjutuks tegemise ülesanne?

    VastaKustuta